본문 바로가기
일상

기초 문법

by 예쁜다인 2021. 8. 13.

 

그것들은 소파에 있다. They are on the sofa.
그는 선생님이었다. He was a teacher.
그것들은 카페에 있지 않다. They are not in the cafe.
나는 간호사였다. I was a nurse.
나는 행복했다. I was happy.
그것은 나쁘지 않다. It is not bad.
그는 잘생기지 않다. He is not handsome.
그들은 부엌에 있지 않다. They are not in the kitchen.
그는 바쁘다 He is busy.
그것은 문이 아니다. It is not a door.
그녀는 의사다. She is a doctor.
그것은 쉬웠다. It was easy.
나는 침대에 있다. I am in bed.
그녀는 화장실에 있었다. She was in the bathroom.
너는 극장에 있었다. You were in the theater.
그녀는 배고팠었다. She was hungry.
너는 가수다. You are a singer.
그것은 책상에 있었다. It was on the desk.
그것은 필통에 있다. It is in the pencil case.
그는 축구선수이다. He is a soccer player.
나는 가난하다. I am poor.
나는 과학자가 아니다. I am not a scientist.
그는 식당에 있지 않다. He is not in the restaurant.
너는 키가 컸다. You were tall.
그것은 안경이었다. It was glasses.
그것들은 귀엽지 않다. They are not cute.
그녀는 직장에 있다. She is at work.
너는 슈퍼에 있다. You are in the supermarket.
너는 경찰이었다. You were a cop.
나는 소방관이다. I am a firefighter.
그녀는 농장에 있지 않다. She is not on the farm.
우리는 요리사였다. We were cooks.
그녀는 게으르다. She is lazy.
이것은 새다. It is a bird.
그들은 택시기사다. They are taxi drivers.
나는 서울에 있지 않다. I am not in Seoul.
그들은 친절하지 않다. They are not kind.
그것들은 가방에 있었다. They were in the bag.
우리는 운동장에 있다. We are in the playground.
나는 배에 있었다. I was on the ship.
너는 지루하다. You are boring.
그는 배우가 아니다. He is not an actor.
너는 택시에 있지 않다. You are not in a taxi.
우리는 미쳤었다. We were crazy.
우리는 미국에 있지 않다. We are not in the United States.
그들은 시끄러웠었다. They were noisy.
너는 부유하지 않다. You are not rich.
그는 해변에 있다. He is on the beach.
그것들은 닭이다. They are chickens.
나는 슬프지 않다. I am not sad.
이것은 비슷하다. It is similar.
우리는 복도에 있었다. We were in the hallway.
너는 농부가 아니다. You are not a farmer.
그는 극장에 있었다. He was in the theater.
그것들은 작다. They are small.
그들은 아프다 They are sick.
그녀는 어부였다. She was a fisherman.
그들은 병원에 있었다. They were in the hospital.
그것들은 부드러웠다. They were soft.
그는 힘이 쎘었다. He was strong.
그것들은 술이 아니다. They are not alcohol.
그들은 공항에 있다. They are at the airport.
우리는 피곤하지 않다. We are not tired.
그것은 박물관에 있지 않다. It is not in the museum.
그들은 사냥꾼이었다. They were hunters.
그것들은 귀신이었다. They were ghosts.
우리는 변호사다. We are lawyers.
우리는 교수가 아니다. We are not professors.
그녀는 따뜻하지 않다. She is not warm.
우리는 젖었다. We are wet.
그녀는 군인이 아니다. She is not a soldier.
그들은 작가가 아니다. They are not writers.